Google Ads-kurs

Lär dig att skapa, utvärdera och optimera sökordskampanjer i Google Ads.

Kursen är uppdelad på två tillfällen: 19/4 och 26/4.
Kursen är lärarledd och sker digitalt över Google Meet.
Pris: 4 900 SEK ex. moms. inkl. kursmaterial.

Lärarledd onlinekurs i Google Ads

I den här introduktionskursen lär du dig att skapa, utvärdera och optimera sökordskampanjer i Google Ads.

Lär dig att skapa sökordskampanjer steg-för-steg i Google Ads.

Lär dig att förstå hur du tolkar resultatet och vilka nyckeltal som du ska följa.

Få tillgång till vår e-kurs som möjliggör att studera specifika moment igen.

Få individuell rådgivning kring just er annonsering i Google.

Syfte & målsättningar

Syftet med den här kursen är att lära dig att skapa och hantera sökordskampanjer i Google Ads från början till slut. 

Efter avslutad kurs kan du: 

  • Skapa sökordskampanjer i Google Ads. 
  • Förstå skillnaden mellan de olika kampanjtyperna som finns i Google Ads. 
  • Strukturera ditt annonskonto på rätt sätt. 
  • Skapa A/B-test för att testa olika annonsvarianter.
  • Analysera viktiga nyckeltal och åtgärda problem i ditt annonskonto.
  • Undvika de vanligaste misstagen som företag gör när de annonserar med Google Ads.

Om kursledaren

Jag som leder den här kursen heter Johan Åberg och är VD och grundare på Nivide. Jag har över 15-års erfarenhet av digital marknadsföring och har hjälpt företag som Findus, Skånemejerier, Atea, Bona, Schneider Electric, Öresundskraft, Wihlborgs Fastigheter, Skanska, Toyota, Tysk-Svenska Handelskammaren och många fler. Under de senaste åtta åren har jag stöttat företag med att skapa framgångsrika kampanjer med Google Ads.

Johan Åberg, VD och grundare på Nivide, är kursledare för vår Google Ads-kurs.

Kom igång med Google Ads

Den här kursen vänder sig till dig som är nybörjare på Google Ads. Du arbetar exempelvis som marknadschef, digital kommunikatör eller är egen företagare.

Det här är en introduktionskurs där du lär dig att skapa, analysera och förbättra sökordskampanjer i Google Ads. 

Investering

4 900 SEK ex. moms per person. inkl. kursmaterial.

Ni lämnar faktureringsuppgifter i samband med att vi bekräftar er bokning.

Datum

Kursen är uppdelad på två tillfällen:

19/4 kl. 8.30-11.30

26/4 kl. 8.30-11.00

Kursen är lärarledd och sker digitalt så att du kan delta varifrån du vill.

Förkunskaper

Grundläggande förståelse för digital marknadsföring. 

Det är bra om ni har ett Google Ads-konto som ni kan börja arbeta i direkt efter det första kurstillfället. Om ni ännu inte har ett Google Ads-konto så följ den här länken, klicka på ”Starta nu” och följ instruktionerna.

Företagsanpassad kurs

Kontakta vår VD och kursledare Johan Åberg om du är intresserad av en företagsanpassad kurs för ditt företag som genomförs på plats hos ditt företag eller via Teams eller Google Meet. Pris från 24 900 SEK ex. moms.

boka plats

4 900 SEK ex. moms per person. inkl. kursmaterial.



Observera att ange det exakta antalet personer som kommer att delta vid kursen. Om fler personer deltar vid kursen än som är anmälda fakturerar vi även för dessa personer. Vi bekräftar er bokning inom en arbetsdag.

Sagt om den här kursen

Ett urval av företag som har valt våra kurser

Tips och inspiration

Checklista för Google Ads

Ta del av vår checklista för Google Ads och hämta en utskriftsvänlig version i PDF-format.

Sök

Anmäl ditt intresse

Fyll i formuläret så hör vi av oss när det finns nya datum tillgängliga.

Vi använder endast din information för att kontakta dig.

Om Nivide

Vi har mer än 10-års erfarenhet av att hjälpa sälj, marknad och HR att arbeta mer digitalt för att nå ut till potentiella kunder och kandidater i Google och sociala medier. Läs mer