Våra mest lästa artiklar kring digital marknadsföring 2017

I år blev vår blogg utsedd till en av Sveriges bästa företagsbloggar av Expertvalet. Här kan du ta del av våra mest lästa artiklar under året.

Vi vill även passa på att dig som läsare en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År! Stort tack för att du har valt att följa oss under året!

Strategier för sociala medier (och 7 saker du bör undvika)

Vår tveklöst mest populära artikel är en fördjupande artikel om hur ditt företag kan ta fram en strategi för sociala medier.

Strategi för sociala medier – så kommer du igång (och 7 saker du bör undvika)

Mall för företagets digitala strategier

I april tog vi fram en enkel mall som du kan använda i arbetet när ditt företag tar fram era strategier för sociala medier och andra kanaler. Mallen är kostnadsfri och du behöver inte lämna några uppgifter för att ladda ner den.

Mall för digital strategi och strategi för sociala medier (PDF)

56 svenska exempel på content marketing

I takt med att kunderna spenderar mer tid i sociala medier och andra digitala kanaler samtidigt som bruset blir större blir content marketing en alltmer populär metod för svenska företag för att nå ut till kunderna.

I den här artikeln har vi samlat 56 exempel på hur olika svenska företag använder content marketing.

56 exempel på content marketing i Sverige [uppdaterad 2017]

LinkedIn Premium – så väljer du rätt paket (inkl. priser)

LinkedIn är framförallt en populär kanal bland B2B och många börjar intressera sig för de premiumpaket som LinkedIn erbjuder. Vi har sammanställt en artikel där du kan läsa mer om de olika premiumpaketen.

LinkedIn Premium – så väljer du rätt paket för dig (inkl. priser)

Så tar du fram en kommunikationsplan för sociala medier

Innan ditt företag börjar kommunicera i sociala medier bör ni ha en grundläggande strategi för hur ni ska bedriva kommunikationen i kanalerna.

I den här artikeln ger vi några tips på vad du bör tänka på.

Så tar du fram en kommunikationsplan för sociala medier

Fyra enkla tips för att synas bättre för rekryterare på LinkedIn

LinkedIn är en populär kanal för både arbetssökande och rekryterare. I den här artikeln bjuder vi på några tips som kan öka dina chanser att använda kanalen för att hitta ditt nästa jobb.

Fyra enkla tips för att synas bättre för rekryterare på LinkedIn

Tips för att komma igång med företagets digitala marknadsföring

Står ditt företag inför en situation där ni vill öka era digitala sälj- och marknadsaktiviteter? Då är det här en läsvärd artikel för dig.

Tips för att komma igång med företagets digitala marknadsföring: Syfte, mätbarhet och innehåll

Daglig social selling-rutin på under 15 minuter med LinkedIns nya utseende

Under året lanserade LinkedIn ett nytt utseende och vi tog en titt på hur du kan använda kanalen varje dag för att öka sannolikheten att komma i kontakt med potentiella kunder.

Daglig Social selling-rutin på under 15 minuter med LinkedIns nya utseende

Svenskarna och Internet 2017 för dig som arbetar med marknadsföring

I oktober släpptes rapporten “Svenskarna och Internet” och vi sammanfattade några av de viktigaste punkterna för dig som arbetar med marknadsföring och försäljning.

“Svenskarna och Internet 2017” för dig som arbetar med marknadsföring

Fyra sätt som marknadsavdelningen kan stötta säljarnas digitala arbete

Fyra sätt som marknadsavdelningen kan stötta säljarnas digitala arbete

I takt med att kunderna spenderar alltmer tid i de digitala kanalerna kräver det att säljarna tar steget ut och kommunicerar med kunderna i dessa kanaler. Här bjuder vi på några tips kring hur marknadsavdelningen kan samarbeta med säljavdelningen vad gäller kommunikationen i sociala medier.

Andra har även läst: