Sammandrag och bilder från seminariet kring sökmarknadsföring i Lund

Morgonen den 28 september gjorde vi en frukostföreläsning kring sökmarknadsföring på World Trade Center i Lund. Här kan du läsa ett sammandrag, se bilder och presentationsmaterial från seminariet.

94 % av B2B-kunderna gör research i digitala kanaler någon gång under köpprocessen, 56 % föredrar att göra research på egen hand istället för att prata med en säljare och nästan 80 % gör mer än hälften av sin research i digitala kanaler innan ett köp.

Det var några av sakerna som vi pratade om när vi gästade World Trade Center i Lund på morgonen den 28 september och vi betonade även vikten av att kombinera sökmarknadsföring och content marketing för att nå en kund som spenderar alltmer tid i köpprocessen på egen hand.

Den 20 oktober arrangerar vi en kurs kring sökmotoroptimering på Media Evolution City i Malmö där du kommer att lära dig att sökoptimera sidor och använda verktyg som kan underlätta arbetet att bygga länkar till din webbplats.

Läs mer och anmäl dig här

Bilder

Ta del av vårt presentationsmaterial här

Johan Åberg är VD och konsult på Nivide. Han brinner för att få fler sälj- och marknadsavdelningar att arbeta mer digitalt och är en flitigt anlitad föreläsare och utbildare inom ämnen som sociala medier, LinkedIn och Social selling. Under åren har han hjälpt företag som Findus, Schneider Electric, Bona, Gleerups, Atea, Midroc, Scandinavian Resort och många fler. E-post: [email protected]

Andra läste även