Lär dig hur ditt företag kan synas bättre i världens största sökmotor - Google

Lär dig SEO - "Search Engine Optimization"! I den här halvdagskursen lär du dig hur ditt företag kan öka synligheten i världens mest använda sökmotor - Google. Kursen riktar sig till dig som arbetar med marknadsföring på ditt företag.

Varför är sökmarknadsföring viktigt för dig som arbetar med marknadsföring?
Enligt Forrester Research föredrar 56 % av B2B-kunderna att göra research i digitala kanaler istället för att prata med en säljare. Så många som 94 % av kunderna gör någon gång research på nätet under sin köpresa.

Vi letar helt enkelt svar på våra frågor och utmaningar som vi möter i vår arbetsvardag och vi letar efter leverantörer som kan hjälpa oss med produkter och tjänster, precis som vi använder Google privat.

Om kursen

För dig som arbetar med marknadsföring på ditt företag och som vill få en bättre förståelse för vad sökmarknadsföring är och hur ni kan tillämpa det på ert företag.

Att ge dig konkret kunskap kring sökmotoroptimering som du kan tillämpa i ditt arbete för att öka sannolikheten att ditt företag syns för era kunder i Google.

Kursen är indelad i fyra olika moment:

1. Varför är det viktigt att arbeta med sökmarknadsföring och hur påverkas kundernas köpbeteende i takt med att de använder digitala kanaler i allt större utsträckning?

Sökmarknadsföringens roll i det digitala landskapet – hur kombinerar vi det med andra kanaler och metoder exempelvis sociala medier?

2. Vilka olika sätt finns det att arbeta med sökmarknadsföring? Vi går igenom betald annonsering, sökmotoroptimering och det s.k. lokala sökresultatet.

3. Om sökmotoroptimering – så sökoptimerar du ditt innehåll för att kunderna ska hitta det i Google

a. Så ger du ditt innehåll rätt förutsättningar att synas högt i sökresultaten (s.k. Onpage-optimering)

b. Så arbetar du med länkar till din webbplats för att stärka företagets förtroende hos Google (s.k. Off-page optimering)

c. Så arbetar du med de tekniska förutsättningarna som krävs för att Google ska tycka om din webbplats

4. Vad är Google AdWords? – vi förklarar vad det är och vilken nytta som ditt företag kan ha av att annonsera i Google.

Johan Åberg är VD och konsult på Nivide AB och en uppskattad föreläsare och utbildare i ämnen som sökmarknadsföring, digitala strategier och sociala medier. Johan har utbildat och hjälpt företag som Skånemejerier, Findus, Bona, Gleerups, Midroc, Schneider Electric, Atea och många fler med deras digitala närvaro.

Har du frågor om kursen är du välkommen att kontakta Johan på [email protected].

seo kurs malmö
Johan Åberg är VD och konsult på Nivide.

Datum och tid: 20 oktober kl. 9.00-13.00.
Plats: Media Evolution City, Stora Varvsgatan 6A, Malmö

Pris
4 250 SEK ex. moms per deltagare. I priset inkluderas det presentationsmaterial som tillhandahålls under kursen samt kaffe och fralla.

Villkor
Eventuell avbokning ska ske senast 14 dagar innan kursdatum. Om ingen avbokning sker är du skyldig att erlägga full kursavgift. Vid avbokning vid sjukdom (som måste styrkas med intyg) bokar vi dig till någon av våra kommande kurser om någon sådan är inplanerad. Fakturering sker vanligtvis strax efter kursen med 30-dagars betalningsvillkor.

Läs mer om sökmarknadsföring i våra tidigare artiklar http://www.nivide.se/category/sokmarknadsforing/

Antalet platser är begränsade så boka din plats i god tid!

Så säger andra om våra SEO-kurser

Kursen gav mig en bra överblick av vad som krävs för att arbeta framgångsrikt med sökmotoroptimering. Nivide har ett mycket pedagogiskt upplägg på sina kurser och jag uppskattade i synnerhet inslaget kring kommersiella och informativa sökord. Jag fick med mig flera nya uppslag och inte minst förståelse kring hur jag kan kombinera SEO och content marketing i mitt fortsatta arbete.

Charlotta Lindkvist

Charlotta Lindkvist

Kommunikatör, Gleerups Utbildning AB

Vi fick bland annat lära oss vad vi ska tänka på när vi sökoptimerar sidor och artiklar på vår webbplats, exempelvis hur meta-data för sidorna ska utformas utifrån ett SEO-perspektiv. Både jag och min kollega var mycket nöjda med kursen. Vi fick äntligen konkreta verktyg och ett strukturerat arbetssätt att använda oss av, så nu vet vi vad vi behöver göra för att synas bättre i Google.

Ulrika Lagerlöf

Ulrika Lagerlöf

Kommunikationskoordinator, Skogssällskapet AB

Under en utbildning i sökmarknadsföring visade Nivide oss hur vi kan arbeta långsiktigt för att förbättra placeringarna av våra sökresultat för att få fler kunder att hitta till oss. Vi såg snabbt resultat och märker hur vi fortfarande ligger högt på olika sökmotorers resultat.

Helena Lundquist

Helena Lundquist

Marknadsansvarig, Matsällskapet Catering AB

Vi är mycket nöjda med Nivides arbete som bland annat inkluderar utbildning i sökoptimering, annonsering på Facebook och Google Adwords. Jag ger mina varmaste rekommendationer att anlita dem för liknande uppdrag.

Camilla Persson

Camilla Persson

Sälj- och marknadschef, The Lodge Resort