SEO-kurs i Malmö den 24 april 2018

Lär dig grunderna i SEO - "Search Engine Optimization"! I den här halvdagskursen lär du dig hur ditt företag kan öka synligheten i Google genom sökoptimering och annonsering. Kursen riktar sig till dig som arbetar med marknadsföring på ditt företag och vill få en bättre förståelse för hur sökmarknadsföring fungerar.

Varför är sökmarknadsföring viktigt för dig som arbetar med marknadsföring?
Enligt Forrester Research föredrar 56 % av B2B-kunderna att göra research i digitala kanaler istället för att prata med en säljare.
Så många som 94 % av kunderna gör någon gång research på nätet under sin köpresa.

Vi letar helt enkelt svar på våra frågor och utmaningar som vi möter i vår arbetsvardag och vi letar efter leverantörer som kan hjälpa oss med produkter och tjänster.

Om kursen

Efter kursen ska du:

  • Ha en mycket god förståelse för vilka olika sätt det finns för att öka företagets synlighet i Google.
  • Kunna skriva sökoptimerade sidor för din webbplats.
  • Kunna göra en sökordsanalys för att identifiera vilka sökord som dina kunder använder.
  • Veta hur du kan arbeta för att öka antalet länkar till din webbplats.
  • Ha en grundläggande förståelse för hur du kan säkerställa att webbplatsen har rätt tekniska förutsättningar att synas högt i sökresultaten.
  • Ha en grundläggande förståelse för hur Google AdWords fungerar.

Kursen vänder sig till dig som arbetar med marknadsföring på ditt företag exempelvis som komnunikatör, webbansvarig eller digital marknadskoordinator.

Kursen är indelad i tre olika moment:

 

1. Vilka olika sätt finns det att arbeta med sökmarknadsföring? Vi går igenom betald annonsering, sökmotoroptimering och det s.k. lokala sökresultatet.

2. Om sökmotoroptimering – så sökoptimerar du ditt innehåll för att kunderna ska hitta det i Google.

2.1. Så ger du ditt innehåll rätt förutsättningar att synas högt i sökresultaten (s.k. Onpage-optimering)

2.2. Så arbetar du med länkar till din webbplats för att stärka företagets förtroende hos Google (s.k. Off-page optimering)

2.3. Så arbetar du med de tekniska förutsättningarna som krävs för att Google ska tycka om din webbplats

3. Vad är Google AdWords? – vi förklarar vad det är och vilken nytta som ditt företag kan ha av att annonsera i Google. Vi går även igenom några vanliga misstag som du bör undvika när du annonserar i Google.

Johan Åberg är VD och konsult på Nivide AB och en uppskattad föreläsare och utbildare i ämnen som sökmarknadsföring, digitala strategier och sociala medier. Johan har utbildat och hjälpt företag som Skånemejerier, Findus, Bona, Gleerups, Midroc, Schneider Electric, Atea och många fler med deras digitala närvaro.

Har du frågor om kursen är du välkommen att kontakta Johan på [email protected].

seo kurs malmö
Johan Åberg är VD och konsult på Nivide.

Kursen äger rum på Media Evolution City, Stora Varvsgatan 6A i Malmö den 24 april kl. 9.00-13.00.

Med reservation för eventuella ändringar. Vid ändring av plats och tid meddelas du i god tid innan kursen.

Pris: 4 250:- SEK ex. moms per person.

Villkor
Genom att anmäla dig till kursen godkänner du följande villkor. Anmälan är bindande och avbokning ska ske senast 14 dagar innan kursdatum. Om ingen avbokning sker är du skyldig att erlägga full kursavgift. Vid sjukdom (som måste intygas) får du plats vid kommande utbildningar om någon sådan är inplanerad. Fakturering sker vanligtvis efter kurstillfället med 30-dagars betalningsvillkor.

Nivide AB förbehåller sig rätten att avboka kursen i händelse av för lågt deltagarantal och att ändra till annan lokal på samma ort om nödvändigt.

Så säger andra om våra kurser i sökmarknadsföring

Kursen gav mig konkreta tips för hur vi kan arbeta med sökmotoroptimering och jag fick med mig mycket matnyttigt att bygga vidare på. Som helhet ger jag kursen betyget 5 av 5!

Jonna Olausson

Jonna Olausson

Marknadskoordinator, IKC

Vi fick bland annat lära oss vad vi ska tänka på när vi sökoptimerar sidor och artiklar på vår webbplats, exempelvis hur meta-data för sidorna ska utformas utifrån ett SEO-perspektiv. Både jag och min kollega var mycket nöjda med kursen. Vi fick äntligen konkreta verktyg och ett strukturerat arbetssätt att använda oss av, så nu vet vi vad vi behöver göra för att synas bättre i Google.

Ulrika Lagerlöf

Ulrika Lagerlöf

Kommunikationskoordinator, Skogssällskapet AB

Kursen gav mig en bra överblick av vad som krävs för att arbeta framgångsrikt med sökmotoroptimering. Nivide har ett mycket pedagogiskt upplägg på sina kurser och jag uppskattade i synnerhet inslaget kring kommersiella och informativa sökord. Jag fick med mig flera nya uppslag och inte minst förståelse kring hur jag kan kombinera SEO och content marketing i mitt fortsatta arbete.

Charlotta Lindkvist

Charlotta Lindkvist

Kommunikatör, Gleerups Utbildning AB

Under en utbildning i sökmarknadsföring visade Nivide oss hur vi kan arbeta långsiktigt för att förbättra placeringarna av våra sökresultat för att få fler kunder att hitta till oss. Vi såg snabbt resultat och märker hur vi fortfarande ligger högt på olika sökmotorers resultat.

Helena Lundquist

Helena Lundquist

Marknadsansvarig, Matsällskapet Catering AB