Få bättre förståelse för Facebooks algoritm

Visa mer

Lär dig vad du bör tänka på när du ska publicera

Lär dig att annonsera på Facebook för att nå rätt målgrupp

Lär dig vilka annonsformat som fungerar bäst till olika tillfällen

Lär dig att skapa Shopping-annonser och flöden

Lär dig att använda Facebook-pixeln

Om kursen

Vår Facebook-kurs vänder sig framförallt till dig som har fått ansvar för att driva företagets närvaro på Facebook och sociala medier.

Vi kan erbjuda en skräddarsydd kurs, vilket helt enkelt innebär att vi tar fram en kurs som passar dig utifrån dina behov och önskemål.

Om du inte är säker på vad du behöver så kan vi hjälpa dig att ta fram ett förslag som passar dina förutsättningar och vad ni hoppas få ut av er närvaro på Facebook.

Kursen kan genomföras på plats på ditt kontor, på vårt kontor i Malmö eller som en webbaserad kurs där vi genomför kursen via exempelvis Skype.

Kurslängden varierar beroende på innehåll. Om kursen genomförs på plats hos er beräknar vi oftast tiden till en halvdag. Om kursen genomförs via nätet är den uppdelad på flera tillfällen där du även har möjlighet att ställa frågor till oss mellan tillfällena.

Så tycker våra kunder

Jag deltog i en heldagskurs kring sociala medier med Nivide och är mycket nöjd med kursen. De visade nya sätt för oss att synas i sociala medier som Facebook och LinkedIn och gav oss konkreta metoder för hur vi kunde arbeta med våra olika kanaler. De är engagerade, kunniga och uppdaterade och jag anlitar dem gärna fler gånger.

Ulrika Drakenberg

Ulrika Drakenberg

VD, Grand Hotel Halmstad

Nivide har ett mycket pedagogiskt upplägg på sina utbildningar och förbereder sig alltid väl genom att vara påläst om branschen som deltagarna kommer ifrån. De har stor förståelse och många kloka tankar kring hur en marknads- och försäljningsavdelning kan jobba närmre varandra i vår digitala värld. De utmanar gamla sanningar och får en att tänka om och tänka nytt. Jag kan varmt rekommendera att investera i en utbildning med Nivide.

Mariette Glans Lublin

Mariette Glans Lublin

Försäljningschef, Scandinavian Resort

Kundcase: Bona

Om kunden

Bona är experten på renovering, underhåll och golvvård för trägolv. Bolaget bildades 1919 och omsätter idag över 2 miljarder kronor.

Behov

Företaget var i behov av en strategi och ökad kompetens kring hur Facebook kunde användas som marknadsföringskanal i samtliga europeiska länder där Bona riktar sig till konsumentmarknaden.

Lösning

Vi genomförde en workshop på plats hos kunden tillsammans med redaktörer från de olika länderna som resulterade i en strategi för hur företaget kunde arbeta med sin närvaro på Facebook i samtliga länder. I nästa steg genomförde vi utbildning för samtliga redaktörer och hjälpte Bona löpande med att genomföra strategin.

Resultat

Arbetet lade grunden för Bonas närvaro på Facebook och samtliga redaktörer fick ökad kompetens kring hur de kan arbeta framgångsrikt med kanalen. Idag finns företaget representerat med 14 olika Facebook-sidor på den europeiska marknaden som varje månad når ut till över 40 000 personer.

Så säger kunden

“Vi har valt att anlita Nivide vid flera tillfällen och har ett långt samarbete med dem kring vår närvaro på Facebook. De har bl.a. bidragit med strategiarbete, föreläsningar, utbildningar och operativt arbete kring våra Facebook-sidor i hela Europa. De har bidragit med kunskap till samtliga våra redaktörer och skapat en förståelse för hur Facebook kan användas som marknadsföringskanal. Vi är mycket nöjda med vårt samarbete och känner en stor tillit till deras kompetens kring Facebook.”

Jessica Nissander, Marketing Specialist Retail, Bona AB

Om utbildningsledaren

Kevin Gullstrand är digital annonsspecialist på Nivide och är specialiserad på hantering och annonsering i kanaler som Facebook och Instagram.

Om du har frågor kring kursen är du välkommen att kontakta Kevin på [email protected].